Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Prof. J. Kawecki o pracach nad stworzeniem Telemetrii Polskiej:

Potrzebujemy rozwiązania, które będzie dostosowane do nowoczesnych form odbioru mediów. Badany będzie jeden człowiek, a nie całe gospodarstwo domowe

/.../ To jest główne zadanie, które wiążę się z Telemetrią Polską inicjowaną przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Chodzi o badania jednoźródłowe. Badany będzie jeden człowiek, a nie całe gospodarstwo domowe. Konkretny człowiek ma możliwość odbierania programu telewizyjnego zarówno przy użyciu telewizora, jak i komputera, telefonu. Jest wiele możliwości odbioru. Odbiorca może jednocześnie oglądać telewizję i słuchać radia, bo przykładowo wyłączy głos w telewizorze – powiedział prof. Janusz Kawecki, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w audycji „Aktualności dnia” na antenie Radia Maryja.

Krajowa Radia Radiofonii i Telewizji pracuje nad utworzeniem wiarygodnego sposobu pomiaru odbioru mediów. Program nosi nazwę Telemetria Polska.

    – Zadania związane z uruchomieniem polskiej edycji badania słuchalności i oglądalności mediów zostały zainicjowane przez KRRiT i w tym podmiocie prowadzone są przygotowania do tzw. Telemetrii Polskiej. Ta kwestia jest określona jako zadanie, za które odpowiedzialność bierze przewodniczący KRRiT. Często się mówi, iż KRRiT postanowiła to czy tamto. W tym zakresie są to działania przewodniczącego KRRiT, dlatego moją prywatną ocenę można traktować jako niezależną, bo ja nie uczestniczę bezpośrednio w organizowaniu Telemetrii Polskiej – wskazał prof. Janusz Kawecki.

Dotychczas tylko dwa podmioty prowadziły badania w odniesieniu do oglądalności i słuchalności. Jeden z nich zajmował się oglądalnością telewizji, a drugi słuchalnością radia.

    – Do tej pory spotykaliśmy się z badaniami w odniesieniu do oglądalności przygotowywanymi przez jeden podmiot i słuchalności prowadzonymi również przez pojedynczą firmę. Nie ma wobec tego – tak jak mamy w badaniach sondażowych różnego typu – ośrodków, sondażowni konkurencyjnych (…). Od samego początku miałem wątpliwości do wyników i prosiłem o wyjaśnienia metodologiczne, bo one są najistotniejsze. Uzyskiwało się je z wielką trudnością. Ponieważ KRRiT nie posiadała żadnych innych wyników badań, kupowała ich wyniki badań i opracowywała w takim zakresie, jaki był potrzebny w odniesieniu do poszczególnych mediów, zamieszczając je na swojej stronie internetowej – powiedział członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Istnieją miejsca zbiorowe jak szpitale, DPS-y, które nie są objęte badaniami dot. oglądalności i słuchalności.

    – Także z tego powodu uważaliśmy, że trzeba znaleźć inne rozwiązanie, które będzie dostosowane do nowoczesnych form odbioru. To jest główne zadanie, które wiążę się z Telemetrią Polską inicjowaną przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Chodzi o badania jednoźródłowe. Badany będzie jeden człowiek, a nie całe gospodarstwo domowe. Konkretny człowiek ma możliwość odbierania programu telewizyjnego zarówno przy użyciu telewizora, jak i komputera, telefonu. Jest wiele możliwości odbioru. Odbiorca może jednocześnie oglądać telewizję i słuchać radia, bo przykładowo wyłączy głos w telewizorze – oznajmił gość Radia Maryja.

    – Bardzo istotne jest to, żeby metoda badania była transparentna. Chodzi o to, aby wszyscy uczestniczący w badaniu reklamodawcy, nadawcy wiedzieli, jak to się tworzy – podsumował prof. Janusz Kawecki.

za:www.radiomaryja.pl

Copyright © 2017. All Rights Reserved.