Drugi program Telewizji Republika


Dzisiejszy format informacyjno-publicystyczny zostanie poszerzony o nowy kanał o charakterze ogólnym. Ma on ambicję odegrać w niedalekiej przyszłości istotną rolę i skutecznie konkurować innymi kanałami dystrybuowanymi w naziemnej telewizji cyfrowej (DVBT) – informuje Zarząd Telewizji Republika.

Projekt Telewizja Republika ruszył w maju 2013 roku. Wówczas celem było stworzenie całodobowej telewizji informacyjno-publicystycznej, która zapełniłaby wyraźną na polskimi rynku medialnym niszę, jaką był w tamtym okresie brak informacyjnego medium telewizyjnego o konserwatywnym i patriotycznym ukierunkowaniu. Stację utworzyło kilka niezależnie działających na rynku medialnym i w przestrzeni publicznej środowisk: tygodnika „Do Rzeczy”, tygodnika „Gazeta Polska”, portalu Fronda, a także grupy Solidarni 2010. Jej rozpoznawalnymi twarzami i założycielami byli publicyści i liderzy konserwatywnej opinii publicznej: Bronisław Wildstein, Tomasz Sakiewicz, Cezary Gmyz, Katarzyna Hejke, Anita Gargas, Rafał A. Ziemkiewicz, Ewa Stankiewicz i Tomasz P. Terlikowski.

Telewizja Republika szybko stała się centrum konserwatywnej narracji otaczającej rzeczywistości. Stała się też miejscem pracy i ośrodkiem rozwoju dziennikarstwa konserwatywnego. Pracowali tu i doświadczeni dziennikarze, i profesjonaliści z obszaru mediów, którzy z różnych powodów za swoje poglądu zostali zmuszeni do odejścia ze swoich poprzednich firm, jak i młodzi adepci dziennikarstwa. To właśnie z nich korzystają dziś nowo tworzone media narodowe.

Codzienne informacje, komentarze publicystów czy materiały, które były blokowane lub cenzurowane przez media głównego nurtu, a które ukazywały się na antenie Telewizja Republika bez wątpienia miały wpływ na percepcję społeczeństwa odnośnie otaczającej rzeczywistość, co w konsekwencji fundamentalnie wpłynęło na dzisiejszy kształt sceny politycznej w Polsce.

Telewizja Republika spełniła pierwszy etap swojej misji. Stała się niekwestionowanym liderem opinii konserwatywnej i kuźnią kadr dziennikarstwa konserwatywnego. Obecnie przechodzi do kolejnego etapu rozwoju budowy silnych mediów konserwatywnych w Polsce.

Telewizja Republika stworzy grupę kanałów telewizyjnych, które zostaną sprofilowane wg aktualnych oczekiwań widzów. Dzisiejszy format informacyjno-publicystyczny zostanie poszerzony o nowy kanał o charakterze ogólnym. Obecnie trwają pracę nad uaktualnieniem ramówki kanału informacyjno-publicystycznego. Na antenie Telewizja Republika pojawią się niebawem nowi, znani dziennikarze i publicyści, oferta programowa zostanie wzbogacona o nowe programy z obszaru publicystyki społecznej, kultury i edukacji.

Nowy kanał o charakterze ogólnym ma ambicję odegrać w niedalekiej przyszłości istotną rolę i skutecznie konkurować innymi kanałami dystrybuowanymi w naziemnej telewizji cyfrowej (DVBT). Jednocześnie zostaną wykorzystane synergie programowo-produkcyjne między kanałami informacyjno-publicystycznym i ogólnym, co pozytywnie wpłynie na rentowność projektu.

Za opracowanie nowej strategii uwzględniającej elementy programowe, brandowe, online i finansowe będzie odpowiadał niedawno powołany nowy Zarząd Telewizja Republika S.A., który w zmienionej strukturze redakcyjnej i organizacyjnej będzie realizował budowę silnej grupy mediów konserwatywnych na rynku polskim.

Plan rozwoju będzie realizowany w trzech głównych etapach:
1. odświeżenie obecnej oferty informacyjno-publicystycznej Telewizja Republika,
2. opracowanie synergii i planu współistnienia dwóch kanałów telewizyjnych o charakterze konserwatywnym i
3. Opracowanie strategii i prowadzenie nowego kanału o profilu ogólnym.

Finansowanie kolejnego etapu rozwoju będzie się opierało na inwestorach krajowych i zagranicznych, z którymi obecnie trwają rozmowy.

za:niezalezna.pl/75317-drugi-program-telewizji-republika

***

Wielki sukces TV Republika. W czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów


Jednym z najbardziej opiniotwórczych mediów w grudniu ub. r. była Telewizja Republika - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. W omawianym miesiącu dominowały tematy polityczne związane ze zmianami wprowadzanymi przez rząd Prawa i Sprawiedliwości. W ogólnym zestawieniu TV Republika uplasowała się na czwartej pozycji, jeśli chodzi o najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne – na drugim.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał analizę częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne media na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych. Pod uwagę wzięto okres od 1 do 31 grudnia 2015 roku.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4379 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z grudnia br. (2 731 razy w prasie, 907 w telewizji i 773 w radio). Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 411 razy. Analiza obejmuje przekazy, które nie są przeglądami mediów i przedrukami.

Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną został TVN24, wyprzedzając TV Republika oraz TVN. Telewizja Republika zawdzięcza swoją wysoką pozycję wywiadowi z prezesem PiS – Jarosławem Kaczyńskim


– czytamy w raporcie IMM.

Wśród tygodników dominował Wprost, za sprawą publikacji sondażu na temat sprzedaży najdroższych nieruchomości. Na kolejnych miejscach znalazła się Polityka, Newsweek oraz Gazeta Polska.

za:niezalezna.pl/75540-wielki-sukces-tv-republika-w-czolowce-najbardziej-opiniotworczych-mediow