Komunikaty i informacje

Startuje „Vativision” – watykański „Netflix"

Watykan ma nową oferta medialna. W poniedziałek wystartowała – początkowo tylko we Włoszech - platforma „Vativision” za której pośrednictwem będą udostępniane seriale, filmy fabularne oraz dokumentalne z chrześcijańskim przesłaniem.

Usługa została zbudowana na modelu amerykańskiej wypożyczalni internetowej Netflix.
8 czerwca prefekt watykańskiej Dykasterii ds. Komunikacji, Paolo Ruffini został przyjęty przez papieża na audiencji prywatnej. Oficjalnie nie ujawniono o czym szef watykańskich mediów rozmawiał z Franciszkiem, ale tematem była na pewno „Vativision”, ponieważ w poniedziałek dykasteria, która nadzoruje Radio Watykańskie i portal informacyjny Vatican News, startuje z tą nową usługą medialną. Poprzez „Vativision” Watykan chce dotrzeć do międzynarodowej publiczności wyznającej wartości chrześcijańskie. Chodzi o filmowe produkcje fabularne i dokumentalne, których tematem są chrześcijańskie dobra kulturowe.

Szefem nowej platformy, która chce oferować treści wysokiej jakości jest Włoch, Luca Tommassini. - Kierujemy Vativision do grupy docelowej, która do tej pory była zaniedbywana. Naszym celem jest osiągnięcie znaczących wyników, zarówno pod względem jakości, jak i niepowtarzalności proponowanych treści, a także dystrybucji na skalę światową, która jest adresowana do 1,3 mld katolików - powiedział Tommassini.
Twórcami "watykańskiego Netflixa" jest spółka medialna Officina de la Comunicazione, współpracująca ze Stolicą Apostolską oraz firma Vetrya, jeden z włoskich liderów w branży komunikacji internetowej.
                            
/ Internetowy Dziennik Katolicki, 8 czerwca 2020 r./

nad. x.KK