Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Komunikaty i informacje

Biznes w Rosji nie popłaca. Auchan, Decathlon i Leroy Merlin tracą klientów

Auchan, Decathlon i Leroy Merlin zdecydowały się pozostać w Rosji po rozpoczęciu wojny na Ukrainie, co wywołało bojkot sieci. Dane ze sprzedaży pokazują, że przez interesy w Rosji, w Polsce giganci tracą klientów.

- „Chcąc porównać natężenie ruchu w czasie przed wojną oraz w jej trakcie, w wybranych sklepach sieci handlowych Auchan, Leroy Merlin i Decathlon, wybraliśmy najbardziej zakupowe dni tygodnia, czyli soboty — trzy w marcu oraz jedną w lutym, dokładniej 5 lutego, ponieważ ta najlepiej odzwierciedlała standardowe natężenie ruchu w czasie sprzed wojny w Ukrainie” - mówi Julia Langa z aplikacji Janosik, której eksperci przygotowali dane na temat sprzedaży w tych sklepach.

- „19 marca miał miejsce główny protest przeciwko przedsiębiorstwom kontynuującym działalność w państwie rosyjskim. Jednak według naszego zestawienia danych, dopiero 26 marca najbardziej zmalało natężenie ruchu w największych sklepach Auchan, Leroy Merlin i Decathlon w Polsce” - wyjaśnia w rozmowie z businessinsider.com.pl.

Według badania przeprowadzonego przez UCE Reseach i Syno Poland dla Business Insider Polska aż 68,9 proc. Polaków deklaruje, że nie będzie kupować produktów i usług firm, które pozostają na rosyjskim rynku.

Bojkot widać również w danych o płatnościach kartami w Polsce.

- „Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych. Dane o płatnościach kartami PKO BP pokazują, że sieci, które pozostały aktywne w Rosji, mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja” - donoszą analitycy PKO BP.

za:www.fronda.pl

Copyright © 2017. All Rights Reserved.