Publikacje członków OŁ KSD
Ks. dr Waldemar Kulbat - Media i ewangelizacja
Chociaż w krajach europejskich większość społeczeństw jest katolicka, to katolickie media stanowią jedynie 1,5 do 2 % ogółu mediów. Pozostałe media nawet jeśli nie przeciwstawiają się nauce Kościoła wprost, to jednak często opierają się na innych systemach wartości i innej, obcej chrześcijaństwu antropologii. Ogromne znaczenie w tych mediach ma ideologia „poprawności politycznej” opierająca się na tzw. neomarksizmie. Wierzący czują się marginalizowani i ignorowani, poddani niechcianej indoktrynacji. Stąd znaczenie mediów katolickich głoszących jasne i wyraźne zasady chrześcijańskiej koncepcji życia dla zachowania własnej tożsamości i wierności nauce Kościoła.
W sytuacji gdy grozi nam ujednolicone myślenie, dyktatura relatywizmu, gdy nie chcemy się zagubić w chaosie napływających zewsząd, lub selekcjonowanych tendencyjnie informacji, gdy zdajemy sobie sprawę, że słowa mają ogromną siłę rażenia, aby uchronić się przed konformizmem potrzebna jest odwaga bycia znakiem sprzeciwu i kurs pod prąd narzucanej ideologii. Media katolickie powinny być przewodnikiem, ukazywać horyzonty i archipelagi prawdy i budzić sumienia.