Witamy serdecznie na stronie internetowej Oddziału Łódzkiego
Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Mamy nadzieję, że ułatwimy Państwu docieranie do rzetelnej informacji. Tutaj chcemy prezentować wielkość oraz problemy naszego Kościoła, zagadnienia społeczne, cywilizacyjne, publikacje członków Stowarzyszenia, stanowiska w ważnych kwestiach. Nie będziemy konkurować w informacjach bieżących z innymi portalami (niektóre z nich wskazujemy w odnośnikach), natomiast gorąco zapraszamy do lektury wszystkich tekstów - ich aktualność znacznie przekracza czas prezentacji na stronie głównej. Zachęcamy do korzystania z odnośników: "Publikacje" i "Polecane". Mamy nadzieję na stały rozwój strony dzięki aktywnej współpracy użytkowników. Z góry dziękujemy za materiały, uwagi, propozycje.
Prosimy kierować je na adres: lodz@katolickie.media.pl

Publikacje polecane

Aldona Ciborowska - Gender a III Rzesza

Porażająca jest aktualność oraz powaga tematyki poruszonej w najnowszej książce księdza profesora Tadeusza Guza „Filozofia prawa III Rzeszy Niemieckiej”.

Autor z odwagą godną prawdziwego uczonego sięga do „sprawy socjalizmu narodowego w Trzeciej Rzeszy Niemieckiej” i „pragnie się wpisać w wielki nurt poszukiwaczy prawdy o tamtym systemie ideologicznym z pomocą warsztatu realistycznej filozofii prawa”. W konsekwencji przybliża czytelnikowi pogłębioną i przenikliwą analizę naukową aktów normatywnych, literatury filozoficzno-prawnej, prawniczej oraz uzupełniającej prawa III Rzeszy Niemieckiej.

Ksiądz profesor Tadeusz Guz wyrusza więc w wędrówkę w głąb prawdy o socjalizmie narodowym, w wędrówkę pod prąd modnych postmodernistycznych interpretacji prawa, zaprzeczających zarówno prawdzie o osobowo-cielesnym bycie człowieka, o jego nienaruszalnej i niezbywalnej godności, jak i prawdzie o istnieniu samego prawa, którego właściwym celem jest ochrona dobra osoby i dobra wspólnego.

Wstęp do monografii ukazuje, że pogłębienie tej tematyki jest wyrazem troski o „dzisiaj” człowieka: „…sprawa socjalizmu narodowego w Trzeciej Rzeszy Niemieckiej pozostaje wciąż (…) olbrzymim wyzwaniem ideologicznym dla głębi duchowej troski kilku pokoleń rodziny ludzkiej w procesie tworzenia kultury na miarę człowieka jako istoty duchowo-cielesnej, jego wspólnot naturalnych i prawnych oraz nierzadko na miarę, w świetle realistycznej koncepcji prawa naturalnego, personalnego Absolutu”.

Konsekwencje ideologii

Całość monografii wykazująca imponującą przenikliwość autora, rzetelność, zawierająca bogatą bibliografię, indeks osób i indeks rzeczowy zdaje się przynaglać do gorącej refleksji nad istotą współcześnie proponowanych „praw”. Wnioski z lektury nieodwołalnie zobowiązują czytelnika do uczciwej odpowiedzi na pytanie: co się stało z filozofią praw człowieka w naszych dniach, skoro, jak przypomina prof. Marek Piechowiak, „u podstaw współczesnej ochrony praw człowieka nie legła jakaś abstrakcyjna koncepcja człowieka i jego praw, ale konkretne zło wyrządzone ludziom w konkretnych okolicznościach” – zło będące właśnie konsekwencją ideologii socjalizmu narodowego, polityki eksterminacji i niewolniczego traktowania ludzi, łapanek, wywózek, zbiorowych egzekucji, z szatańską konsekwencją zorganizowanych obozów masowej zagłady, krematoriów budowanych dla unicestwienia ludzi zgodnie z „literą” i w imię „prawa”.

Szczególnie porażająca jest aktualność podjętej przez księdza profesora tematyki w kontekście kolejnych prób przeforsowania w Parlamencie Europejskim przepisów uznających aborcję za podstawowe „prawo”, sprzeciwiających się prawu wolności sumienia i wzywających Unię Europejską do finansowania aborcji w ramach swej polityki. I oto w „Filozofii” czytamy: „Mit legalności” polega na przyjęciu tezy, iż „prawość należy odróżnić od rozumu, od rzeczowości i od sprawiedliwości aktów administracji”. Potwierdza to klasyczna nauka o prawie, która twierdzi, iż rozum jest racją prawa etc.„.

Lektura ”Filozofii prawa III Rzeszy Niemieckiej„ rozświetla również fakt, że to, co Marguerite Peeters, autorka książki ”Gender – światowa norma polityczna i kulturowa„, nazywa nową globalną etyką, spreparowaną przez postmodernistycznych inżynierów społecznych, jest w rzeczywistości ”kuzynką„ ideologii socjalizmu narodowego – obie są ”sprzeczne w sobie„ i ”zamknięte„ na uniwersalność – przy czym sprzeczność tzw. nowej globalnej etyki polega na tym, że włącza ona w siebie wszelkie wybory bez konieczności związania ich z dobrem. Na przykład ”prawo wyboru„ staje się wartością nadrzędną i celem samym w sobie. Zastępuje ono i ”wypiera„ dobro wspólne (bonum commune) jako dobro, które jest rzeczywistym celem każdego człowieka i zarazem całej społeczności. Konsekwencją tej sprzeczności jest zrównanie w ”prawie„ możliwości wyboru śmierci z możliwością wyboru życia, możliwości wyboru dobra z możliwością wyboru zła.

W ten sposób w prawie powstaje sprzeczność, która uderza w istotę rzeczywistego prawa i praworządności. Nowa globalna etyka zaopatrzona we własną cyniczną karykaturę Księgi Rodzaju w postaci gender (ang. rodzaj), otwiera furtkę eutanazji, aborcji, in vitro, agresji wobec tożsamości osób, sięga do tej samej idei, która inspirowała ideologów III Rzeszy – jest oderwana od rzeczywistości, od prawdy i od dobra. W ”Filozofii„ czytamy: ”Faktycznie prawo w nazizmie nie jest zapodmiotowane w sferze rozumu, ponieważ on nie istnieje, lecz tylko w sferze zmysłowej, czyli rozum prawa nie jest już więcej racją prawa„, oraz: ”Kasacji uległy takie wymiary istnienia człowieka, jak bycie człowiekiem sumienia, które popadło w stałe sprzeczności ze względu na sprzeczność nazizmu, traktowanego jako ostateczne kryterium tego, co dobre i słuszne, oraz tego, co złe, w czym się nierzadko człowiek zatracał. Także kwestia godności stała się tylko arbitralną…„.

Materialistyczne podejmowanie rzeczywistości

Książka księdza profesora Tadeusza Guza ukazuje aprioryczne, czyli oderwane od prawdy jako prawdy o rzeczywistości, założenia socjalizmu narodowego, jego materialistyczne pojmowanie rzeczywistości, jego genezę, cel jego bytu oraz jego przyczyny, rodzaje i skutki w powiązaniu z problematyką nauczania prawa i filozofii prawa na uczelniach w III Rzeszy Niemieckiej. Tym sposobem autor ”spina„ ze sobą problematykę filozofii prawa i stosowania prawa z problematyką nauczania prawa oraz filozofii prawa na uczelniach III Rzeszy.

W konsekwencji czytelnik spotyka się z oczywistością, że dla systemu totalitarnego konieczne jest systematyczne ”zagarnięcie„ całej rzeczywistości i podporządkowanie jej ideologii, czyli kłamstwu o człowieku, o jego godności, o prawie, o nauce – o rzeczywistości. III Rzesza Niemiecka jako system wzniesiony na apriorycznych założeniach angażuje i włącza tzw. zaplecze intelektualne, chcąc legitymizować ”naukowością„ plan rasy panów.

Z wymienionych racji każdy poszukujący stałego punktu odniesienia dla swoich rozważań o istocie prawa, o kulturze, o cywilizacji, w tej niezwykle przenikliwej monografii znajdzie filozoficzny ”klucz„ do zrozumienia również współczesnych tendencji w prawodawstwie, w jego interpretacji, w stosowaniu prawa, w nauczaniu uniwersyteckim prawa… w całości kultury. Monografia, wskazując istotne elementy filozofii prawa III Rzeszy Niemieckiej, jest kluczem do odczytania współczesnych propozycji aktów normatywnych, umożliwia ich zidentyfikowanie i przemyślenie.

Autorowi należy się wdzięczność i najgłębszy szacunek za to, że swój najwyższej próby warsztat naukowy zaangażował w podjęcie tematyki kluczowej dla naszych dni. Czas pokaże, że takie zaangażowanie uczonego wymagało z jego strony również wielkiej odwagi.

Dr Aldona Ciborowska

Recenzja ukazała się w "Naszym Dzienniku": http://www.naszdziennik.pl/mysl/67227,gender-a-iii-rzesza.html


za:http://www.ksd.media.pl/blog-ac/1913-gender-a-iii-rzesza


***

Prof. Piotr Jaroszyński - Gender: atak na męskość

Marksizm świadomie dążył do rozbicia rodziny. W tym celu opracował strategię zniszczenia kobiety w jej roli żony i matki. Bez kobiety jako żony i matki niemożliwa jest rodzina. Tą drogą poszły ruchy feministyczne o proweniencji marksistowskiej, a więc te ruchy, które tak aktywnie włączyły się w promowanie wszędzie ideologii gender.
Jednak by zniszczyć rodzinę, nie wystarczy tylko oderwać od rodziny kobietę, trzeba jeszcze zniszczyć mężczyznę jako męża i ojca. Wtedy będzie już komplet: ani żony, ani męża, ani matki, ani ojca – rodzina zniszczona całkowicie. Ale jak zniszczyć mężczyznę? Trzeba zmienić jego społeczny i kulturowy wizerunek, zmienić to znaczy zdeformować, zniekształcić, wykoślawić. Jeżeli męskość różni się biologicznie od kobiecości, to trzeba ją ujmować tylko w kategoriach biologicznych: mężczyzna to samiec, który ma tylko samcze potrzeby. Jeżeli męskość wiązała się z autorytetem i poczuciem racjonalnej odpowiedzialności za rodzinę (pater familias), to mężczyznę trzeba pokazać jako despotę, tyrana, ciemiężyciela. W efekcie kontrolowane przez feministki sfery życia publicznego, takie jak polityka, prawo, media, edukacja, włączają się w program niszczenia cech męskich w mężczyźnie pod pretekstem walki z zagrożeniami, jakie męskość ze sobą niesie.
Tymczasem te zagrożenia są wyimaginowane albo dotyczą przypadków wyjątkowych, które wcale nie mieszczą się w naszej kulturze chrześcijańskiej, w kulturze zachodniej, a zwłaszcza w kulturze polskiej. Mężczyzna-Polak z uszanowaniem całował dłoń swojej matki, a przed narzeczoną klękał, co znalazło nawet swój wyraz w jednej z figur tak polskiego tańca jak mazur. Mężczyzn udających się na wojnę albo zsyłanych na Syberię żona błogosławiła. Ojca dzieci całowały w dłoń w dowód miłości i szacunku, a ojciec odwzajemniał się pocałunkiem w czoło. Mężczyzna pracował na rodzinę, mężczyzna bronił domu, bronił Ojczyzny, gotów dla tych wartości tracić zdrowie, a nawet życie.
Nie ma chyba bardziej zafałszowanego obrazu mężczyzny niż ten, jaki propagowany jest w ramach ideologii gender, tak odległy od polskich pięknych wzorów. Tylko głęboko zagubione i nieszczęśliwe kobiety, które odrzuciły swoje powołanie bycia żoną i matką, mogą tak bardzo nienawidzić mężczyzn. Ale jest to nienawiść samobójcza, dla której litość to za mało, potrzebne jest miłosierdzie.

za: http://www.naszdziennik.pl/wp/69518,gender-atak-na-meskosc.htm

***

A na dokładkę: http://vod.gazetapolska.pl/3226-zwiazki-partnerskie-zobacz-o-co-im-chodzi

k

***

Broń dzieci przed gender!


altChcesz nauczyć się jak blokować inicjatywy gender w twoim mieście? Chcesz dowiedzieć się jak wdraża się gender w szkołach i przedszkolach? Zapisz się na pierwszy w Polsce kurs anty-gender organizowany przez kluby Frondy.pl i Instytut Globalizacji. Z powodu dużego zainteresowania projektem organizatorzy przedłużyli rekrutację do połowy marca.

Chętni, którzy chcą uczestniczyć w projekcie pt. „Gender – ukryta prawda” odsłaniającym kulisy polityki równościowej, mają dodatkowe dwa tygodnie aby zapisać się na szkolenie. Do programu zapisuje się coraz więcej chętnych, dlatego organizatorzy zdecydowali o przedłużeniu rekrutacji.

– To szansa na stworzenie realnej społeczności, która będzie w stanie odeprzeć rewolucję obyczajową w naszym kraju. Osoby, potrafiące bronić interesu publicznego w kwestii nadmiernej seksualizacji dzieci i młodzieży powinny być aktywne w każdym powiecie, w każdej szkole – tłumaczy dr Tomasz Teluk, prezes Instytutu Globalizacji. – Liczymy, że będzie nas co najmniej 100 osób – dodaje.

Projekt zyskuje sympatie coraz szerszych kręgów. O kursie informuje gliwicka kuria. Dzięki współpracy z krakowskim wydawnictwem Biały Kruk, dla najlepszych słuchaczy ufundowano wspaniałe wydanie książki pt. „Dyktatura gender”. Znajdują się w niej teksty m.in. ks. prof. Waldemara Chrostowskiego, papieża seniora Benedykta XVI, abp Henryka Hosera, Gabriel Kuby i wielu innych.

Ponadto każdy, kto zapisze się do 15 marca br i dokona w tym terminie darowizny otrzyma inne darmowe publikacje Instytutu i współpracujących z placówką partnerów.

Zajęcia rozpoczynają się już w marcu, ale wykłady będą dostępne podczas całego okresu trwania kursu. Uczestniczyć zajęcia mogą słuchacze z całej polski bowiem wykłady będą umieszczane na profesjonalnej i bardzo łatwej w obsłudze platformie e-learningowej. Z tego typu szkoleń przez Internet prowadzonych przez ośrodek skorzystało dotychczas kilkuset chętnych.

Aby zapisać się na kurs należy wypełnić formularz na stronie www.globalizacja.org, lub wysłać zgłoszenie na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Wszelkich informacji udzielamy pod nr tel. 600 023 118.

*Instytut Globalizacji jest prywatnym wolnorynkowym instytutem spraw publicznych założonym w 2006 r. Organizacja prowadzi niezależne badania z zakresu ekonomii, energetyki, nowych technologii i globalizacji. W 2009 r. Instytut Globalizacji otrzymał Nagrodę Wolności Templetona w Waszyngtonie w dziedzinie „etyka i wartości”.


za:http://www.ksd.media.pl/aktualnosci/1898-bron-dzieci-przed-gender

Copyright © 2017. All Rights Reserved.